CK Banská Bystrica bude používať v roku 2015 bicykle Merida Reacto DA Limited

Home
Slovenčina (Slovenská republika)English (United Kingdom)

CK BB má za sebou historický štart na pretekoch HC kategórie v Ázii

Cyklisti kontinentálneho tímu CK Banská Bystrica pretekali v uplynulých dňoch na treťom najväčšom podujatí Ázie - Tour of Qinghai Lake.

V konkurencii Pro tímu Lampre-Merida a silných prokontinentálnych tímov ako Southeast či Nippo - Vini Fantini štartoval slovenský tím na pretekoch kategórie 2.HC po prvýkrát. Trinásť etáp v celkovej dĺžke takmer 2100 km prebiehalo medzi 5. až 18 júlom 2015 na tibetskej náhornej plošine, čím sa tieto preteky označujú po WT podujatiach ako Giro, Vuelta a Tour de France za štvrté najdlhšie a najnáročnejšie podujatie cestnej cyklistiky. Bystrický kontinentálny tím zviditeľnil v štvrtej etape Tomáš Harag, keď spolu s japonským pretekárom Genkom Yamamotom  (Nippo - Vini Fantini) vyprovokoval únik dňa.

 
Celkovým víťazom tohto ročníka Tour of Qinghai Lake sa stal chorvátsky cyklista Radoslav Rogina z tímu Adria Mobil, zelený dres vybojoval Slovinec Marko Kump z rovnakého tímu. Dres najlepšieho vrchára si odnáša Kolumbijčan Francisco Jarley Colorado (Ningxia Sports Lottery - Focus Cycling Team) a najvyššie ocenenie medzi tímami patrí ukrajinskému celku Kolls BDC Team. Na stupňoch etapových víťazov sa vystriedali Marko Kump, Adria Mobil (1., 2., 6., 9., 12. etapa), Oleksandr Polivoda, Kolss BDC Team (3. etapa), Ivan Savitskiy, RusVelo (4. etapa), Primož Roglič, Adria Mobil (5. etapa),  Ilia Koševoj, Lampre-Merida (7. etapa) a Mattia Gavazzi, Amore & Vita – Selle SMP (8., 10., 11., 13. etapa).
 
 
meridy-box
Na pretekoch sa stretli dve Meridy
 
 
Za CK Banská Bystrica na pretekoch štartovali Lukáš Bátora, Miroslav Debnár, Ivan Víglaský, Tomáš Harag, Jakub Vančo a Martin Fraňo. Pôvodne bol na sedemčlennej štartovnej listine ako líder vedený Jozef Palčák, kvôli pracovným povinnostiam sa však pretekov nemohol zúčastniť a namiesto neho štartoval Jakub Vančo. Deň pred odletom vypadol pre zdravotné  problémy zo štartovky aj Jaroslav Chalás. Martin Haring, ktorému takéto profily vyhovujú, nebol nominovaný pre prebiehajúce povinnosti v MTB.
 
Preteky pozostávali z piatich rovinatých etáp, štyroch zvlnených a štyroch horských. Sú náročné jednak pre počet dní, slušnú porciu kilometrov, pre vysokú nadmorskú výšku, v ktorej prebiehajú i vysokú rýchlosť. Priemerná nadmorská výška trasy pretekov sa pohybovala na úrovni 2100 metrov nad morom. V piatej, šiestej a siedmej etape sa stúpalo až do výšky takmer 3800 m. Pod dvetisíc metrov nad morom sa "kleslo" až  v desiatej etape. Jediný voľný deň mali pretekári po 9. etape.
 
 
cina-1
 
 
Celú porciu 2100 km úspešne zvládli Miro Debnár a mladučký Tomáš Harag. Ten si za svoj únik vo štvrtej etape vyslúžil verejnú pochvalu prítomného športového riaditeľa Lampre-Meridy, majstra sveta na dráhe, Bruna Viciniho. Štvrtá etapa síce patrila medzi rovinaté, pretekalo sa však vo výške 3200 m, 5-stupňoch Celzia sprevádzaných dažďom a silným vetrom. Hoci bol nakoniec únik dostihnutý a pelotón sa neskôr vďaka vetru rozbil na mnohé menšie skupiny, tých stodvadsaťkilometrov sa farby slovenského kontinentálneho klubu zapísali do tohtoročnej histórie etapy.  Veľmi dobre išiel Tomáš Harag aj v siedmej, najťažšej etape. Držal sa vo veľkej štyridsaťčlennej skupine s pretekármi Adrie. V zjazde ich dostihli aj Miro Debnár s Ivanom Viglaským a po šiestich hodinách putovania s celkovými 3400 nastúpanými metrami dorazili všetci do cieľa spolu so špurtérmi  Markom Kumpom a Mattiom Gavazzim.
 
Najvyrovnanejší výkon podal na pretekoch Tour of Qinghai Lake Miro Debnár, ktorý z pôvodného počtu 150 cyklistov skončil 89. v celkovom poradí. Ivana Viglaského zastavil limit v deviatej etape, Martina Fraňa a Lukáša Bátoru nepustil ďalej po šiestej kráľovskej etape. S vysokou nadmorskou výškou a tempom mal problémy vyrovnať sa Jakub Vančo, ktorý skončil počas tretieho dňa. To už na štarte z podobných dôvodov chýbali aj pretekári Lampre Meridy, Meridiany či Southeastu. "Išlo sa vysoké tempo, hneď prvá etapa mala priemernú rýchlosť 48,7km/hodinu. Aj kopcovité etapy vo výške nad 3500 metrov sa išli pri priemernej rýchlosti 42 či 44km/h,“ priblížila preteky Lívia Hanesová, športová riaditeľka výpravy. „Jediná etapa, pri ktorej klesla priemerná rýchlosť pod 40km/h bola kráľovská siedma etapa, ktorá merala 190km, nemala kúska roviny a cyklisti počas nej nastúpali vyše 3400m. To všetko sa odohrávalo vo výškach, na ktoré v našej krajine nie sme zvyknutí,“ dodala Hanesová.   
 
 
cina-3
 
 
„Je to pre nás veľká skúsenosť a zároveň prestíž získať pozvánku na takéto podujatie. Patrí suverénne k najväčším a najťažším v histórii nášho klubu. Organizáciou sa dá prirovnať pretekom Okolo Kalifornie, na ktorých pravidelne štartuje aj Peter Sagan,“ priblížil Tour of Qinghai Lake Martin Fraňo, manažér a pretekár CK Banská Bystrica. „Hoci sme už v minulosti absolvovali preteky vo vyšších polohách, tentokrát sme mali na aklimatizáciu iba dva dni.   Z pôvodnej nominácie sedem pretekárov som chcel, aby traja-štyria dokončili, získali nejakú prémiu, prípadne sa ukázali v úniku. Tradične vyrovnane išiel Miro Debnár. Ivan, Lukáš a ja sme doplatili na krízu v kopcovitých etapách, čo pri limite 12 % v horských a 8 % v rovinatých etapách nebola šanca zvládnuť. Ak by sme mali o jedného - dvoch pretekárov v cieli viac, spokojnosť by na mojej strane bola vyššia. Verím však, že skúsenosti, ktoré sme tu získali a pretekanie vo vysokej nadmorskej výške budeme môcť využiť na Tour de Guadeloupe a iných podujatiach, ktoré nás čakajú,“ dodáva Martin Fraňo.
 
Tomáš Harag: „Preteky boli zaujímavé vysokou nadmorskou výškou, preto som bol zvedavý, ako na ňu bude reagovať môj organizmus. Po pár dňoch som si celkom zvykol. Z jednoduchého dôvodu sa mi najviac páčili mestské okruhy, boli najľahšie z celého etapáku. Opak bola siedma etapa, ktorá nemala kúska roviny a v obrovskej horúčave sme nastúpali 3400 metrov. Snažil som sa využiť maximum času na prípravu na nastávajúce Majstrovstvá Európy.
 
 
cina-2
 
 
Miro Debnár: „Prvé etapy sa mi išlo veľmi zle. Mal som problémy vyrovnať sa s časovým posunom i nadmorskou výškou, čo ma psychicky dosť rozladilo. Navyše fúkal v prvých piatich etapách silný vietor, ktorý robil problémy nielen mne. V okamihu vedel rozložiť celý pelotón na malé skupiny. Asi v polovici sa mi začalo jazdiť lepšie. Preteky sa presunuli do kopcov, čo mi vyhovovalo oveľa viac. Z môjho pohľadu bola najkrajšia piata etapa. Vystriedalo sa na nej všetko, čo môže ovplyvniť priebeh pretekov – silný vietor, asi najťažšie stúpanie aj technické zjazdy. Mne osobne sa v nej išlo najlepšie. Krízu som dostal v siedmej etape. Odletel som hneď na začiatku a keby na nenamotivoval Martin Fraňo, bol by som to zabalil. Som však rád, že som to prekonal a mohol ísť až do konca. Celkovo preteky hodnotím veľmi pozitívne, pretekalo sa s rozumom, bez agresivity a zbytočných pádov. Výborne boli zabezpečené aj po organizačnej stránke.“
 
Lívia Hanesová: „Z organizačného hľadiska boli preteky na veľmi vysokej úrovni. Hneď po príchode na letisko v meste Xining vítal každý tím pridelený dobrovoľník, ktorý pomáhal tímu riešiť organizačné otázky. Na druhý deň po prílete absolvovali všetci športovci povinné zdravotné testy vrátane EKG. Okrem mechanického vozidla mal každý tím pridelený tiež van na prepravu bicyklov a batožiny, masážny stôl, práčku i chladničku. Na presuny medzi etapami, príp. po etapách bol stanovený presný harmonogram. Celý konvoj  viedol policajný sprievod, premávka bola pri presunoch odstavená, čím sme boli ušetrní čakania v nekonečných zápchach vo veľkomestách. Hotely najvyšších tried poskytli vždy pestrú stravu i výborné zázemie pre preácu mechanikov. Privítať cyklistov vo svojom meste považovali všetci za česť. Trať jednotlivých etáp bola uzatváraná už tri hodiny pred prejazdom cyklistov, avšak diváci ju lemovali už od skorého rána, aby si zaistili výhľad z prvých radov. Videli sme tisíce divákov, no nikdy sme sa nestretli s nedisciplinovanosťou. Na pretekoch vládla priateľská atmosféra a okrem výnimočnej skúsenosti pre našich pretekárov z účasti na takomto podujatí to bol pre všetkých skvelý zážitok.“

text by:Katarína Ďurková, photo by Tour of Quinghail lake

Pretekári CK Banská Bystrica majú nastavené posedy metódou BG FIT v predajni BIKEPRO Banská Bystrica
Reklamný prúžok

Copyright © ckbb.sk 2024 - pre CK BB vytvorilo BikePro

Template by Templates for Joomla.