CK Banská Bystrica will ride on Merida Reacto DA Limited

Home
Slovenčina (Slovenská republika)English (United Kingdom)

Pred úvodom domácej sezóny

Cyklistický klub Banská Bystrica pred otvorením domácej cyklistickej sezóny usporiadal tlačovú konferenciu v priestoroch hlavného reklamného partnera firmy Merida, za účasti primátora Banskej Bystrice p. Gogolu, aktívneho člena CK BB starostu obce Motyčky p.Lacka, vedenia tímu i kompletnej pretekárskej zostavy elitného tímu mužov a žien.

Na úvod tlačovej konferencie privítal hostí primátor mesta Banská Bystrica p. Gogola a uvítal športové aktivity v meste a regióne. Zároveň prisľúbil plnú pomoc mesta pri organizovaní športových podujatí, nového cyklomaratónu Tour de Volcano Poľana a globálnu podporu cyklistiky ako masového športu a výstavby cyklotrás.

Hlavní organizátori podujatia ústami predsedu CK Banská Bystrica Jána Malachovského a Ladislava Longauera, šéfa traťovej komisie po prvý raz predostreli novovytvorené veľké podujatie stredoeurópskeho významu pre širokú cyklistickú verejnosť Tour de Volcano Poľana. Podujatie v dľžke 145km so štartom a cieľom v Banskej Bystrici postupne prevedie pretekárov celým regiónom cez Podbrezovú, Brezno, Lom nad Rimavicou, Hriňovú, Skliarovo, Očovú, Hornú Mičinú, Môlču až do cieľa v Banskej Bystrici

."Máme skúsenosti s organizovaním  cyklistických podujatí a pretože je hlad po masových akciách, rozhodli sme sa usporiadať veľké medzinárodné podujatie Tour de Volcano Poľana, okolo najväčšieho sopečného krátera v Západných Karpatoch a jedného z najväčších v Európe. Trasa vedie nádhernou prírodnou scenériou, má všetko, čo správny cyklomaratón má mať, rovinatý úvod, dlhé, takmer 10 kilometrové stúpanie do Lomu nad Rimavicou, dlhy zjazd, zvlnený záver a rovinatý špurtérsky dojazd priamo v meste Banská Bystrica. Naším cieľom je už v prvom ročníku prilákať na štart 500 pretekárov zo Slovenska a okolitých krajín. Sopka Poľana je jedninečným prírodným výtvorom a trať povedie po okrajoch jej obrovského kruhového masívu v dĺžke 18km. Veríme, že tento rok vybudujeme dlhoročnú tradíciu a postupne sa priblížime v počte a kvalite štartujúcich zahraničným maratónom, kde sa na štarte zídu nie stovky, ale tisícky pretekárov." povedal na margo nového podujatia Ladislav Longauer.

Po úvode nasledovalo zhodnotenie plánov, cieľov a vízií tímu pre nasledujúcu sezónu. "Asi dvanásť rokov sme podporovali Duklu Trenčín a túto spoluprácu hodnotím kladne. Za ten čas si takmer všetci slovenskí cyklisti prešli našimi bicyklami, od Mateja Jurča cez bratov Velitsovcov až po Sagnovcov. Vlani sme sa dohodli na ukončení spolupráce, pretože Duklu oslovil Trek. Nám sa teda otvoril priestor a ponúkol som spoluprácu Martinovi Fraňovi. Keďže bude mať tento tím aj väčšiu materiálnu podporu, mohol by postupne Trenčanom konkurovať a aj to by mohlo pomôcť rozvoju slovenskej cyklistiky." uviedol zástupca generálneho partnera klubu Jaroslav Štefánik.

Po zhodnotení úspešných pretekov Tour de Kamerun (podrobnú reportáž doplnenú o zaujímavé fotografie a pikošky z afrického prostredia Vám prinesieme na našich stránkach už čoskoro) zhodnotil jazdiaci manažér a tréner tímu Martin Fraňo plány tímu. "CK Banská Bystrica zaznamenal v posledných rokoch progres, keď z malého lokálneho klubu, ktorí založili nadšenci okolo Andreja Čaneckého sa postupne stal na slovenské pomery veľký a úspešný klub. Sústredili sme sa najmä na kategóriu mužov a žien, nakoľko u nás okrem Dukly Trenčín prakticky neexistovala možnosť pretekať na väčších pretekoch v zahraničí po páde ŽP Podbrezová. Na základoch podbrezovského mužského tímu sme vybudovali postupne silný 9 členný káder (predstavenie jednotlivých pretekárov už čoskoro v pripravovanom rozsiahlom článku),  doplnený o dve ženy. "

Rovnako po trénerskej stránke je klub "zabezpečený" dobre, má medzi svojimi radmi troch skúsených trénerov, L.Longauera, M.Fraňa či reprezentačného trénera cyklokrosu R.Glajzu. Práve Glajza by chcel prispieť svojimi skúsenosťami vo svojej poslednej pretekárskej sezóne a postupne sa sústrediť na trénerskú prácu najmä v cyklokrose a MTB.

Martin Fraňo zhodnotil aj stúpajúcu materiálnu úroveň: "Po vstupe silných partnerov do tímu sme získali nielen silnú podporu, ale aj veľmi kvalitný materiál. Dnes sa cyklistika neskutočne zrýchľuje a to, čo stačilo na dobré umiestnenia pred desiatimi rokmi už ani zďaleka nestačí, posúvajú sa hranice ľudských možností ako aj hranice techniky. Preto mám obrovskú radosť, že tento rok sa sťažovať na kvalitný materiál naozaj nemôžeme. Celý tím bude pretekať na špičkových karbónových bicykloch Merida Scultura Evo, osadených sadou Shimano Dura-Ace. Bicykle sme testovali na veľmi náročnom podujatí Tour de Kamerun v náročných podmienkach, a veľmi vysoko hodnotím ich kvalitu. Ako vysoko nadpriemerné vlastnosti môžem vyzdvihnúť najmä dobrú ovládateľnosť, veľkú stabilitu v oblasti hlavovej trubky a v neposlednom rade i pohodlnú zadnú stavbu, čo skôr oceníme na slovenských cestách, ktoré sú často v horšom stave ako tie africké. Špurtéri Fraňo a Bátora vyzdvihujú predovšetkým vysokú tuhosť v oblasti hlavovej trubky, bicykel sa pri nástupe nekrúti a nasleduje okamžitá odozva. Vrchári Haring s Debnárom hodnotia pozitívne najmä váhu rámu atakujúcu hranicu jedného kilogramu. K dispozícii máme i skvelý časovkársky bicykel Merida Warp.

 

Pre bajkerov sú pripravené MTB karbónové modely, špecialista na cross country Haring bude sedlať model Merida O NINE, Glajza sa sústredí na MTB maratóny, takže uprednostní 29" bicykel Merida BIG NINE a dvojica univerzálok Hanesová a Vojtášová bude sedlať celoodpružené karbónové Meridy NINENTY-SIX, ktoré im umožnia zlepšiť sa v zjazdoch, v ktorých majú najväčšiu slabinu. Horské bicykle si prvými zaťažkávajúcimi skúškami na vrcholných podujatiach už čoskoro prejdú ale verím, že budú rovnako úspešné ako skvelé Meridy Scultura Evo. Už prvé tréningové jazdy sa stretli s veľmi pozitínymi reakciami najmä na ovládateľnosť bicykla a tuhosť v oblasti stredového zloženia.

Rovnako výborne musím hodnotiť aj kolesá Fulcrum, na ktorých pretekajú takmer všetci.  Tréningové kolesá Fulcrum R5 resp. R7 spĺňajú všetky parametre tréningového kolesa, absolútne nenáročné na údržbu, pevne a stabilné, ako stavané na zlé slovenské cesty. Na preteky pretekári používajú kolesá typu Fulcrum R3 resp. R1 resp. Zero v plášťovej, bezdušovej i galuskovej verzii, podľa želania pretekára. Samozrejme každý z typov má svoje výhody a nevýhody, väčšine sa osvedčili paradoxne fantastické vlastnosti kolies vyššej strednej triedy Fulcrum R3, ktoré najmä vo vyšších rýchlostiach aerodynamicky predčia i hliníkové zerá, nehovoriac o ich menšej finančnej náročnosti.

Plášte používame na tréning typ Vredestein Volante, plášť vyššej strednej triedy, dostatočne ľahký s neuveriteľnou životnosťou. Na preteky je to už top pretekový model Vredestein Fortezza Tricomp približujúci sa svojimi vlastnosťami galuskám. Samozrejme v cyklokrose je priestor jedine pre galusky, tu používame galusky českého výrobcu Tufo, osvedčili sa svojou životnosťou a najmä na snehu a ľade nemajú konkurenciu.

Pretekári rovnako dostali možnosť upraviť si posed metódou BG fit a v neposlednom rade neskutočný prínos vidím v nových prilbách Merida, ktoré obstáli testovanie vo vysokých teplotách atakujúcich hranicu 50 stupňov a zo skúseností môžeme povedať, že práve táto prilba zožala doslova megaúspech u celého tímu, nakoľko pri skvelej váhe (reálne 235g)  vetrá doslova neskutočne a predčí aj trojnásobne drahšie modely. O tomto sa zhodli všetci, táto prilba je doslova zázrak. Samozrejmosťou sú aj doplnky a okuliare Merida a predovšetkým samomazné reťaze Yaban. Ich teflónový povrch redukuje mazanie a tým aj lepenie nečistôt na reťaz, ktorá skvele radí a vydrží oveľa dlhšie, ako sme boli doteraz zvyknutí, čo je pri pretekoch v púštnych či džungľových podmienkach v Afrike či Ázii veľkým plusom.  Takže doslova a do písmena môžeme povedať, že po materiálnej stránke sa nemôžeme absolútne na nič sťažovať a vyhovárať a sme veľmi radi, že túto oblasť máme dokonale technicky pokrytú. Kompletne nový materiál prešiel náročnými podmienkami v Afrike na jednotku, cez 50st. subsaharské pieskové podnebie až po džunľové vlhké podmienky. Po tejto stránke sme teda plne pripravení na sezónu.

Rovnako ako nastalo "zemetrasenie" v podobne kompletne nového materiálu, rovnako sme zmenili dodávateľa dresov. Po rokoch sme sa vrátili k slovenskému výrobcovi TOP, a nové výrobky musím tiež hodnotiť veľmi pozitívne. Predovšetkým nové silikónové zakončenie a vložka na kraťasoch sú ojedinelé a po dvojtýždňovom náročnom testovaní v Afrike rovnako obstáli skvele. Kompletne nový je i dizajn dresov, ktorý pochádza priamo z našej dielne a je výsledkom priamej spolupráce tímu, sponzorov a výrobcu. Takže sme plne pripravení po technickej stránke na úvod bikovej i cestnej sezóny."

"Vlaňajšie víťazstvá na Tour de Himalayas, tri víťazstvá v Slovenskom pohári v cyklokrose, celkové víťazstvo v Slovenskom pohári, či strieborná medailna na Majstrovstvách Slovenska v cyklokrose ma nakopli veľmi dopredu. Pred blížiacou sezónou som veľkým optimistom a chcem sa zlepšiť. Určite chcem bojovať o titul Majstra Slovenska v MTB a cyklokrose a verím, že jeden z nich sa mi pri troche šťastia môže podariť získať. Rád by som opäť po roku štartoval i na domácom vrchole pretekoch Okolo Slovenska" priblížil ciele Martin Haring.

 

"Sústredíme sa predovšetkým na nový Slovenský pohár v cestnej cyklistike mužov, Haring, Glajza, Vojtášová a Hanesová sa sústredia i na MTB cross country či maratónsky seriál. Samozrejmosťou sú všetky Majstrovstvá Slovenska, chceme medaily medzi mužmi či ženami a už tradičné zahraničné podujatia francúzska Tour de Loiret,  rumunská Sibiu Tour, pakistanská Tour de Himalayas, kamerunská GP Chantal Biya a mnohé iné. Radi by sme stále na štarte najväčších etapových slovenských pretekov Okolo Slovenska. V závere sezóny sa chceme prezentovať v cyklokrose v silnej zostave Glajza, Haring, Vojtášová, Hanesová, Bátora, Fraňo a Debnár a zabojovať o tituly Majstrov Slovenska v kat. mužov i žien, obhajobu Haringa v Slovenskom pohári, či zisk Slovenského pohára v kat. tímov. Radi by sme zorganizovali i Majstrovstvá Slovenska v cyklokrose na záver sezóny." zhodnotil plány, vízie a ciele tímu Martin Fraňo.

 

 

Thoroughtful analysis of optimal position on the bike provided by BG FIT technology, by BIKEPRO BANKÁ BYSTRICA.
Banner

Copyright © ckbb.sk 2024 - pre CK BB vytvorilo BikePro

Template by Templates for Joomla.